I dag har jeg gjort veldig lite, men i kveld skjedde det plutselig veldig mye. Har stort sett sittet på rommet og smurfet rundt på internett, chatta med søstrene OG morra mi! Før jeg til slutt fikk karra meg ut av den jetlaggedetilværelsen, ut og spise lunsj, bestille en taxi til en av byens heller celebre musikksjapper for å skaffe meg en mikrofon jeg er på utkikk etter. Da jeg var noen kvartaler ned i gata ringte Margrete og ba meg sny fordi Nick ville ha meg med på en rundtur til bl.a. det studioet vi ikke fikk besøkt i går. Da jeg kom inn døra fikk jeg akkurat beskjed om at det var halv åtte han skulle komme og ikke med en gang, noe som resulterte i at jeg ikke rakk å gjøre noe anna på en og en halv time IGJEN enn å slappe av på rommet… sovna jo seff ti på sju, og sju sto han der! hehe!
Det bar rett til Westlake igjen og vi greide etter mye om og menn å finne huset til han vi skulle møte! Vi snakker BIG SCREEN TV! Fint hus, men enda finere studio! Skjønte ikke helt hva som foregikk, men vi måtte vente på gangen til alle lysene var riktig tent før vi fikk lov til å gå inn. Strengt, men viktig med godt førsteintrykk, og absolutt på sin plass viste det seg. Det første som møter meg er en gedigen NEVE mikser som står meget deilig belyst og gaper! Den var fiiin tenkte jeg, lenge før han fortalte at den første jobben den mikseren gjorde var Michael Jacson´s BAD album. Deretter gikk det slag i slag med Neumann´s fra 40 tallet, et diigert flygel, en milion amper, micker… og et STOORT og deilig opptaksrom med tyrkiske tepper, rare lys og midt på gulvet ei gedigen vannpipe med puter rundt. Så bar det videre for å treffe en anna fyr som het London og er produsent. Husker ikke i farta hva det var han hadde produsert, men det var helt sikkert noe hipt og svært, som alt annet er i USA. Nick insisterte på å spille demoen min for han, og det var seff suksessfullt. Han nikka og smilte høfflig og sa han håpte han kunne få annledning til å jobbe med meg en gang!
Enda morsommere var det siste besøket på rundturen vår. En produsent og bassist som heter Don. Han har bl.a. turnert med Lionell Richie og Michael Jackson. Sistnevnte på Dangerous tour, som jeg kjøpte på dvd i går! Han spiller også på nevnte BAD album. Nick, som er en heller frempå fyr, behøvde ikke be to ganger om å få sette på demoen min, synge ei låt på wurlitzeren hans måtte jeg også, og de elska det! haha! Nei, seriøst, han går rett bort og setter på et grunnkomp som han har liggende, forklarer hvem som har spillt, seff bare sjefer det, og lurer på om jeg liker det og evt kunne greid å lage noe på det. Ja, sier jo jeg, og dermed brenner han ut cd og vi har vi en deal. Nå må jeg ned i butikken litt tidligere i morra enn i dag så jeg får tak i den hersens mikrofonen. Her må vi laga låt..!
